bij mijn weten, als je uit zaad kweekt maakt die lv niet zoveel uit zolang hij maar niet te hoog is, dacht ik
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kurk`s eerste indoor ervaring - 3x Autoflower - Ronde 0
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Welke potgrond heb je gebruikt? En zuur je af?
Je LV omhoog krijgen zou ook al veel helpen, zet desnoods wat schoteltjes met water in de tent (oppassen met de stroomdraden!).
Je bladeren hebben eigenlijk nog maar hele tere wortels en niet erg veel blad, en met zo'n lage LV moeten ze veeeeeels te hard werken.Stap voor stap geraken we er wel.
- Likes 1
Comment
-
Update Time!
Ontkiemd: 19 Feb
Echte bloei: Dag 5
Temp: 19.8°-26.4°
LV: 34%-56%
Licht: 18/6
Vandaag de hygrometer bij de planten zelf gezet. LV is inderdaad iets hoger als gedacht, mijn metingen in een hoekje van de kast waren niet ideaal. De Skunk lijkt het beste vooruit te gaan, met een mooi pruikje op haar hoofd. De Northern Light hersteld ook redelijk maar kleine topjes, de Gorilla blijft precies wat achter. Alle dikke toppen beginnen als kleine topjes zeker
!
filedata/fetch?id=1495912&d=1588019092&type=thumb
Nog wat plaatjes:
NLA
filedata/fetch?id=1495914&d=1588019095&type=thumb
RGA
filedata/fetch?id=1495913&d=1588019093&type=thumb
SSA
filedata/fetch?id=1495915&d=1588019151&type=thumb
van links naar rechts op de foto samen
filedata/fetch?id=1495916&d=1588019151&type=thumb
Grtz KurkYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 5 photos.Last edited by kurkentrekker; 27 April 2020, 22:31.Ignorance is bliss
- Likes 1
Comment
-
Hi All
Echte bloei: Dag 6
Temp: 18.8°-25.5°
LV: 34%-62%
De LV is ook wat de hoogte in geschoten, met dank aan het vochtige weer. Op dit moment doet het eerder goed dan kwaad, dus ik hoop dat ze de ideale omstandigheden hebben. Alle dames lijken zich wat herpakt te hebben, alle blaadjes al eens terug omhoog zien staan. Wat regenwater gegeven vandaag, even kijken en afwachten hoe ze het allemaal smaken.
Lichte verkleuring bij de Gorilla van onder uit, zelfde verhaal bij de Northern Light, maar niet om me echt al zorgen om te maken. Topjes blijven wel klein bij de NLA en RGA, maar ik hoop dat ze weldra beginnen zwellen.
De lamp hangt ook op 30-35cm, zoals wordt aangegeven op het lichtschema. Nog geen reactie van Emmie mogen krijgen, maar voorlopig lijkt het ok.
Een paar zaailingen ontkiemen wel goed en worden klaargestoomd om de serre in te gaan. De bak helpt ontzettend voor de LV van hen. Het mag deze week nog eens goed regenen, zodat de waterton terug volledig gevuld is en we voldoende vloeibaar goud ter beschikking hebben om een hopelijk droge zomer door te komen!
Een verslag zonder foto's is saai:
NLA
filedata/fetch?id=1496193&d=1588098722&type=thumb
RGA
filedata/fetch?id=1496195&d=1588098728&type=thumb
SSA
filedata/fetch?id=1496191&d=1588098712&type=thumb filedata/fetch?id=1496192&d=1588098720&type=thumb
filedata/fetch?id=1496194&d=1588098727&type=thumb
Grtz KurkAttached FilesYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 7 photos.Ignorance is bliss
Comment
-
Thx, ja, behalve de overvoeding. Dit moet ik toch beter onder controle zien te krijgen, bijna elke kweek heb ik het wel eens vlaggen en kom ik verbrande puntjes tegen.
-
Voor zover heb kunnen lezen geven de meeste kwekers hier aan dat AF'jes niet zo veel voeding vragen. Dus als je gewoon bijvoorbeeld 25% van de aanbevolen hoeveelheid van het voedingsschema van BioNova aan houdt dan moet dat toch wel bijna goed komen? Kun je altijd nog omhoog als het vroegtijdig herfstig wordt in de tent.
-
Inderdaad, ik heb de laatste jaren enkel AF's gekweekt, wel enkel buiten. In volle grond is het altijd anders natuurlijk... Ik geef zeker in een vroeg stadium nooit te veel voeding, maar ik had extra grond (lightmix) in de potten gedaan, die ook een beetje voeding bevat, en dan nog een keert extra gegeven, 1/4 van de aanbevolen hoeveelheid, maar dan nog was het teveel. Dus nu enkel even regenwater tot er tekorten komen. Wel ga ik PK 13+14 bijgeven om de bloei te faciliteren.
-
-
Hier zijn we weer!
Echte bloei: Dag 7
Temp: 18.5°-25.5°
LV: 45%-62%
Met de twee meters zie ik de temperatuur boven en onderaan wel meer schommelen. Momenteel nog niet de juiste setup om deze tussen de planten te hangen, maar het zal iets stabieler en iets gemiddelder tussen het plantendek zijn. De LV doet het ook goed met de regen buiten, de regenton die net uitgekuist werd vult zich terug met 310L vloeibaar goud.
Ik zie een lichte verkleuring onderin bij de Gorilla en de Northern Light, sommige delen zijn ook wat lichter dan de andere, vooral onderin. Het breidt zich precies wel elke dag uit, ik heb een goede foto genomen, morgen eens vergelijken. De bladprobleem oplosser geeft nog geen uitsluitsel, ook nog niet overdreven symptomen. Geen of amper paarse steeltjes. Vanwege de gele puntjes en de watergift van gisteren ga ik nog niets bijgeven, ze krijgen geen water en morgen wat kraantjeswater met pk13/14.
NLA
IMG_3282.JPG IMG_3284.JPG IMG_3288.JPG
RGA
IMG_3281.JPG IMG_3283.JPG IMG_3286.JPG
SSA
IMG_3280.JPG IMG_3285.JPG IMG_3287.JPG
Grtz KurkIgnorance is bliss
Comment
-
Teveel tijd dezer dagen, dus voldoende updates:
Echte bloei: Dag 8
Temp: 17°-24.8°
LV: 40%-63%
Alles gaat zijn gangetje. De dames staan een weekje in bloei, zien er toch nog niet echt optimaal gezond uit, het blad vanonder verkleurt verder. Vandaag PK13+14 met wat BN enzym, BN X-cel en the Missing Link gegeven. Minder dan de helft van de aanbevolen waarde, minder was moeilijk af te meten op een kleine hoeveelheid water. Ik geef vandaag Elks 100ml, morgen terug wat regenwater, en de dag erna de rest. Wil zeker niet weer teveel gegeven, de gewone supermix even achterwege gelaten. Ik hoop dat ze het smaken.
NLA
IMG_3291.JPG IMG_3290.JPG IMG_3289.JPG
RGA
IMG_3292.JPG IMG_3293.JPG IMG_3294.JPG
SSA
IMG_3297.JPG IMG_3295.JPG IMG_3296.JPG
Comment
-
Vanmorgen nog eens gaan kijken, de dames leken de water en voedingsbeurt van gisteren wel te smaken. Alle planten richten de blaadjes toch ietwat naar boven, toch een goed teken in mijn ogen. Vanavond weer wat kraantjeswater, morgen de overschot van de voeding.
Van links naar rechts: NLA - RGA - SSA
IMG_3301.JPG IMG_3300.JPG IMG_3299.JPG IMG_3298.JPG
Grtz KurkAttached FilesIgnorance is bliss
Comment
-
Hallowkes
Echte bloei: Dag 9
Temp: 18.2°-25.2°
LV: 38%-56%
Elke dame heeften 100ml regenwater gekregen. Topjes weer iets aangespannen naar de zijkant zodat de lagere topjes ook toppen worden!
Fotoshoot vanuit wat andere hoeken nu:
NLA
IMG_3302.JPG IMG_3303.JPG IMG_3309.JPG
RGA
IMG_3304.JPG IMG_3308.JPG
SSA
IMG_3305.JPG IMG_3306.JPG IMG_3307.JPG
IMG_3310.JPG
Comment
-
Hi all
Echte bloei: Dag 10
Temp: 17.9°-25.0°
LV: 36%-42%
Het was weer wat droger vandaag. Geen potjes met water of handdoeken meer bijgezet, het mag iets hoger, maar ik vind het wel ok zo.
De dames beginnen zich mooi te ontwikkelen. Toch een aantal verschillende mooie topjes. Vanaf nu laat ik hen gewoon doen. Ik heb de lamp om de paar dagen iets hoger gehangen, ze hangt nu op 35-40cm, ik denk dat ik ze daar laat hangen. Volgens mars mag ze op 30cm, maar ze lijken het zo wel ok te vinden. De afwisseling van kraantjeswater met lichte voeding en regenwater lijkt de dames ook wel te smaken, de bruine vlekken en bladeren zijn niet erger/geler geworden, ze kregen vandaag elk 150ml regenwater.
Ik heb eens opgezocht en de PH zou van het kraantjeswater ligt tussen de 6.5 en 9.2, gemiddeld 7.8. Als ik wat voeding bijgeef zou dit de PH verlagen, wat het water mogelijk binnen de goede waarden maakt. Ik heb de meters liggen, maar ben er niet zo handig mee, tegen volgende ronde moet het lukken.
Voor de rest niet veel te melden, wat is een verslag zonder foto's...? Juist ja:
NLA
IMG_3340.JPG IMG_3337.JPG IMG_3339.JPG
RGA
IMG_3334.JPG IMG_3335.JPG IMG_3336.JPG
SSA
IMG_3332.JPG IMG_3330.JPG IMG_3331.JPG image_360049.jpg
Allen tesamen:
IMG_3353.JPG
Grtz Kurk
Last edited by kurkentrekker; 3 May 2020, 21:02.Ignorance is bliss
Comment
-
Another day another update:
Echte bloei: Dag 11
Temp: 17.9°-24.8°
LV: 35%-45%
Alles gaat gestaag voort, ik zie precies toch een paar nieuwe gele puntjes bij de gorilla, ik blijf even bij regenwater en kijk de vergeling vanonder aan. Ik heb het hier al meermaals gelezen, eenmaal een blad geel wordt, gaat het nooit terug groen zien en verder geel worden en afsterven, of voor zover het tekort/overschot ingeperkt blijft niet verder uitbreiden. maar ik zie het toch niet graag! Dit weekend toch eens overwegen die Ph / EC meter eens in gebruik te nemen.
Nog een paar auto's om voor buiten te zetten ernaast, 1x RQS Blue Cheese AF+ 2x RQS WW AF + 3x Blueberry (huismerk), mogelijk een apart verslagje buiten, voorlopig even voorgroeien tot de ijsheiligen voorbij zijn gekomen. De weerman heeft gewaarschuwd voor mogelijke nachtvorst in het weekend van 10 mei (Ijsheiligen!), daarna
Pictures:
NLA - RGA - SSA
IMG_3358.JPG IMG_3357.JPG IMG_3356.JPG
IMG_3355.JPG
IMG_3359.JPG
Comment
-
Ik heb maar snel snel even gelezen...
Lijkt me alsof je je watergift nog niet onder de knie hebt. En ook al gebruik je lightmix wilt dit niet zeggen dat je zomaar het kweekschema moet volgen. Voeding héél gestaag opbouwen.
Je zit nu met AF's. Voordeel is dat ze lekker voor zichzelf zorgen, nadeel is dat als je groei niet snel start je planten ook niet groter gaan worden.
Leerzame kweek, en tijd zat om je nog in te lezen!Stap voor stap geraken we er wel.
Comment
-
Thx man, inderdaad, dit is ook maar een halve ronde, vooral om de lamp en de omstandigheden binnen te leren kennen. Klopt dat Afjes niet al te veel extra nodig hebben en dat ze voornamelijk zichzelf grootbrengen, ik probeer hier en daar en al doende leren we bij
Ik heb me zeker niet aan het schema gehouden, daar die aangegeven hoeveelheden veel te veel zijn. Hier en daar een 0,1 - 0,2ml - 0,3ml Max 1/4 -1/2e van de aanbevolen hoeveelheid. Maar ze hebben inderdaad niet te veel nodig, ik laat ze rustig verder doen. Komt goed!
-
-
Goedemorgen growers, blowers en iedereen die meeleest
Echte bloei: Dag 12
Temp: 18°-25.8°
LV: 25%-35%
Een beetje progressie, maar toch niet overdreven in mijn ogen.
Vandaag op regime, dus geen water, om overvoeding en overwatering tegen te gaan/uit te sluiten. Dan terug regenwater, tenzij de planten blijven vergelen. De Super Skunk lijkt het meest af te zien, en lijkt mee dagelijks lichter en geler van kleur te worden. Maar ik kijk de kat nog even uit de boom.
Foto's:
NLA
IMG_3368.JPG
RGA
IMG_3367.JPG
SSA
IMG_3366.JPG
IMG_3365.JPG
Comment
-
Hi all!
Echte bloei: Dag 14
Temp: 19.2°-26.1°
LV: 35%-61%
Alles voor zover normaal, de super skunk lijkt weer geler worden, paarse steeltjes vanboven, nerven donker, maar deze plant ontwikkelt zich wel het beste van de drie. Ik zie al trichomes op de toppen komen. Ik geef nog even niets, morgen weer een nieuwe dag om verder te evalueren. De twee andere dames lijken ook wat achter te blijven, topontwikkeling is minder dan de skunk. Moet toch een pak beter volgende ronde.
Ook de nieuwe dames voor in de tuin zullen het met weinig, maar hopelijk voldoende moeten stellen. Geen enkel opmerking hier, morgen eens de drie links en rechts omwisselen. Ik zie wel het verschil in licht dat ze krijgen. Ik geef een minimum aan regenwater, ik geef langs onder zodat ze goed op zoek moeten gaan en de pot zichzelf volslurpt. Het is ook maar een klein schaaltje dus perfect om te doseren en niet teveel te geven. Ze doen het allemaal ongeveer even goed. Ik had wat twijfel over het huismerk omdat het zaad zich wat raar ontkiemde en deze scheef groeiden na ontkiemen, maar na het overpotten lijkt alles goed te zijn gekomen. Tegen volgend weekend misschien wel naar buiten.
NLA
IMG_3378.JPG
RGA
IMG_3376.JPG IMG_3375.JPG
SSA
IMG_3373.JPG IMG_3374.JPG IMG_3382.JPG IMG_3372.JPG IMG_3381.JPG
Kiemlingen
IMG_3380.JPG
Comment
-
Hier zijn we weer!
De dames stonden vandaag echt droog bij, blaadjes hangen naar beneden van de Northern Light en de Gorilla. Heb ze 150-200ml regenwater meegegeven. Ook moet ik schaaltjes halen om langs onder water te kunnen geven. De PH en EC meter morgenvroeg ook eens ijken en zien wat de waardes zijn.
Nog wat foto's:
NLA
IMG_3385.JPG
RGA
IMG_3384.JPG
SSA
IMG_3383.JPG
Comment
-
Wel interessant , je gaat ze nog verder laten afbloeien buiten dan? Wil veel bijleren over autoflowers ook , mijn experimentjes zijn niet zo geslaagd voorlopig. Gaat dit goed qua lichturen dan? Ik heb nu eentje in een klein potje op 12/12 , gedoemd om te mislukken eigenlijk.Ganja always does the trick.
Comment
-
Mijn ervaringen met Afjes buiten in volle grond zijn heel goed geweest de laatste jaren, maar de eerste weken zijn altijd het lastigste en cruciaal, zeker vroeg op het jaar. Ik heb ook jonge katten en die spelen wel eens graag met zon klein plantje in de grond, heb ik vorig jaar gemerkt! Ik laat ze nog een weekje groeien en dan de serre in. Misschien niet allen in de serre, maar 4 plaatsen zijn al gereserveerd. Aparte topic als ze naar buiten gaan!
-

Comment